Welke middelen zijn er voor de planning?

Fokke en Sukke Secretaressedag

Een planning is onmisbaar in het werk, maar ook in de profilering voor bedrijf, organisatie, product of dienst. Ook wel branding genoemd. Er zijn een paar handige middelen voor de planning voor de inzet van sociale media middelen die wij hier kort toelichten.

Want naast al het werk – dat ook moet gebeuren – is het belangrijk consequent naar buiten te treden met een diversiteit aan berichten.

issuekalender 2019 voor planning

 

De issuekalender kun je eventueel bestellen via de link. Of klik op bovenstaand plaatje. Dan kom je op de bestelpagina van de Issuemakers.

“Welke middelen zijn er voor de planning?” verder lezen

Wat is een online marketingmix?

online marketingmixEen online marketingmix gebruik je om zo goed mogelijk je klanten, opdrachtgevers en doelgroep te bereiken. Na een vooronderzoek of gewoon aan de hand van ervaring kom je te weten wie die mensen zijn en waar zij het beste te bereiken zijn.

Er zijn diverse online middelen, waarmee je je kunt profileren. Denk aan sociale media, zoals Facebook, LinkedIn of Twitter. Of adverteren op internet via Google Adwords of via diezelfde sociale media. Wij willen laten zien welke mogelijkheden er allemaal zijn.

Online marketingmix

Marketeers praten over een “online marketingmix” als ze het hebben over de middelen die zij willen inzetten om zo efficiënt mogelijk klanten te bereiken. De keuze in online middelen is namelijk enorm. Gelukkig is het over het algemeen wel bekend welke middelen gebruikt worden door bepaalde groepen mensen. Hierover meer in een volgend blog.Social media grafiek “Wat is een online marketingmix?” verder lezen

Visuele content of hoe vind ik het juiste plaatje bij mijn praatje?

Visuele content maak je gemakkelijk zelf
Visuele content maak je gemakkelijk zelf


We leven in een visuele wereld. Ook op internet neemt visuele content een steeds belangrijkere plaats in.

Dat is niet zo raar als je bedenkt, dat 90% van de informatie die ons brein verwerkt visueel is. Daar komt bij dat visuele content veel vaker wordt gedeeld op sociale netwerken dan inhoud die uit louter tekst bestaat.

Wil je dus dat je online communicatie effect heeft, zorg dan voor het juiste plaatje bij je praatje. Maar hoe doe je dat? Waar vind je dan die afbeeldingen die jouw boodschap aantrekkelijk en duidelijk maakt? We helpen je even op weg.

Voorbeeld van een infographic
Voorbeeld van een infographic

Visuele content

Het ligt voor de hand dat je een website voorziet van mooie foto’s. Maar ook je blogberichten en social media-posts trekken meer aandacht en worden vaker gedeeld als er een plaatje bij zit. Wil je een afbeelding voorzien van tekst, gebruik dan de tool van Canva. Hiermee maak je eenvoudig mooie visuele content in je eigen huisstijl.

Foto’s maken of vinden

Een professionele fotograaf maakt unieke foto’s die helemaal op jouw verhaal zijn afgestemd. Het heeft dus altijd de voorkeur om zo’n vakvrouw of -man in te huren. Maar dat moet dan wel binnen je budget passen. Zelf foto’s maken is natuurlijk ook prima. Zelfs met een smartphone en eenvoudige bewerkingsprogramma’s kun je heel goed iets moois maken.

Is een fotograaf te duur en heb je zelf geen tijd of zin om goede foto’s te maken, dan is een stockfoto een goed alternatief. Gratis stockfoto’s vind je bijvoorbeeld op sites als Pixabay of Pexels.

Andere vormen

Visuele content hoeft natuurlijk niet alleen uit foto’s te bestaan. Denk ook eens aan een infographic, cartoon of video of animatie. Deze vorm kun je ook toepassen voor je pitch. Sta je zelf liever niet voor de camera maar wil je wel indruk maken met een mooie pitch? Maak dan eens een strakke powerpoint presentatie en exporteer deze als mp4. Dan krijg je een leuke animatiefilm.

Auteursrecht

Een mooie, passende afbeelding is vrij snel gevonden met Google, maar houd wel rekening met het auteursrecht. Dat een foto al op internet staat, wil nog niet zeggen dat je hem ook zomaar mag gebruiken. Ook als je zelf een fotograaf inschakelt, maak dan afspraken over waar je de foto voor gaat gebruiken.

Zelf doen of uitbesteden?

Er zijn talloze tools en manieren om zelf afbeeldingen te bewerken of video’s te produceren. Weet je niet waar je moet beginnen, of besteed je het allemaal toch liever uit? Geen probleem, neem dan contact met ons op. Wij kunnen je op weg helpen of zelfs werk uit handen nemen. Mail ons en informeer naar de mogelijkheden of gebruik het contactformulier op deze website.

Pitch? Wat is dat?

Pitch

Een pitch is onontbeerlijk voor een ondernemer. Maar ook voor ieder ander die, bijvoorbeeld, de samenvatting op LinkedIn wil invullen, is een goede samenvatting van je eigen vaardigheden en talenten van belang.

Ook online presentatie kan niet zonder dat je jezelf duidelijk voorstelt. Zorg ervoor, dat je je onderscheidt van je concurrenten of concullega’s.

Wat is een pitch?

Voor degenen die het nog niet weten en zich afvragen wat pitchen eigenlijk is een korte uitleg. Een pitch is een boodschap van niet meer dan een minuut. Het is de bedoeling, dat je binnen deze tijd je werk of idee zo duidelijk onder woorden kunt brengen, dat de andere partij op zijn minst zeer geïnteresseerd raakt.

In een persoonlijke presentatie geef je kort antwoord op een aantal vragen:

  1. Wie ben je?
  2. Wat doe je?
  3. Welk probleem kun jij oplossen?

En hoe kort is kort?

Een bekend voorbeeld is de “elevator pitch”; je stapt in de lift met iemand die je altijd al hebt willen spreken, voor wie je graag wilt werken of van wie je graag een opdracht ontvangt. Tijdens het “ritje” in de lift stel je jezelf voor, vertel je wat je doet en vertel je wat je kunt. En dan het liefst op zo’n manier, dat de ander geïnteresseerd raakt en meer over je wilt weten.Elevator Pitch

Een dergelijke korte introductie kun je ook in je samenvatting op LinkedIn kwijt of op de voorstelpagina van je website. Kort, krachtig, pakkend en precies de kern van de zaak omvattend, omdat je in dat stukje tekst de drie bovenstaande vragen beantwoordt.

Het mooie aan social media en het internet is bovendien, dat je niet alleen in woorden, maar ook in beelden kunt pitchen. Denk aan video, foto’s, presentaties en andere creatieve, beeldende mogelijkheden. Als je daarover meer wilt weten, lees dan het eerstvolgende blog:

  • Visuele content of hoe vind ik het juiste plaatje bij mijn praatje?

Presentatie opstellen

Zodra je begint met het opzetten van een pitch let je op de volgende punten:

  • Schrijven is schrappen

Dat geldt overigens voor alle teksten die je ooit de wereld in wilt sturen. Begin met het schrijven over alles wat je wilt vertellen. Daarna schrap je alle overbodige woorden. Denk aan bijvoeglijke naamwoorden (“goede”, “fantastische”, “perfecte”), woordjes als “om”, “namelijk” of “door”. Maak de zinnen actief, vermijd “zou kunnen”, wees direct.

Geef alleen relevante informatie en kijk de tekst een aantal keren na. Laat hem ook lezen aan anderen.

  • Lees de tekst hardop voor

Leer de tekst niet uit het hoofd. Maak er geen opdreun lesje van. Let bij het hardop voorlezen op de intonatie, de overtuiging die je erin wilt leggen, je lichaamstaal en de volume van je stem. Onthou het gevoel en de boodschap die je wilt overbrengen.

Wees overtuigd van je eigen verhaal en zorg, dat de boodschap helder overkomt bij anderen. Vraag anderen tijdens of na het oefenen in hun bijzijn naar hun eerlijke mening.

  • Stem de korte speech af op degene die je wilt overtuigen, niet op jezelf!

Het is van belang, dat je bij het voorbereiden van je elevator pitch goed nadenkt over de inhoud. Wat is er nodig om de ander ervan te overtuigen, dat jij de oplossing kunt bieden voor een eventueel probleem of dat je het juiste product hebt die de ander nodig heeft?

  • Passie en enthousiasme

Als je enthousiast bent over jezelf, je product of dienst, komt dat als vanzelf naar boven, zodra je erover spreekt en als je erover schrijft. Passie is een modewoord, maar dat is wel wat mensen aanspreekt. Laat je energie, motivatie en enthousiasme doorschemeren in je presentatie!

  • Eindig met een vraag

Sluit je introductie af met een vraag, zodat er een uitgelezen moment ontstaat voor de ander om direct in te haken op het verhaal. Na je voorstelronde kun je dieper ingaan op de informatie die je verstrekt hebt. Dat geldt zowel voor de geschreven als voor de gesproken presentatie. Eindigend met een prikkelende vraag die nieuwsgierigheid opwekt, zorg je ervoor dat de ander – de luisteraar of de lezer – meer wil weten en doorvraagt of contact met je opneemt.

Lees ook eens het blog over LinkedIn en social selling.

Hulp nodig bij het schrijven van je pitch? Neem contact met ons op.

Een baseball pitch is geen elevator pitch… 😉 Maar heeft wel een soortgelijk effect.

Werk via social media? Kan dat?

Werk via social media vinden. Ja, dat kan.werk via Social Media

Vooral LinkedIn is heel geschikt voor het vinden van een baan of – wat veel ondernemers nog niet beseffen – voor het zoeken naar opdrachten. Niet voor niets voorziet LinkedIn in regelmatige berichten over vacatures. Bovendien kun je jezelf en je bedrijf prima profileren op dit netwerk.

Hoe profileer ik mij op sociale media?

Plaats eens een keer een video, waarin je jezelf presenteert. Een korte pitch van een minuut waarin je vertelt welke problemen jij kunt oplossen en waar jij goed in bent. Geef aan waar jouw ervaring en expertise ligt. Plaats die video op verschillende kanalen, zoals LinkedIn, Facebook en Twitter. Vergeet niet mensen te bedanken die de video liken. Dit zorgt ervoor, dat de video opnieuw onder de aandacht komt van een schare mensen die de video nog niet gezien hebben. Zorg, dat die video actueel blijft, totdat je je doel hebt bereikt.

Curriculum vitae

Of maak een website met daarop je curriculum vitae. Het liefst creatief uitgebeeld. Met plaatjes, foto’s, presentaties of een filmpje.

curriculum vitae

Oh, en vergeet niet je hobby’s en vrijwilligerswerk te vermelden. LinkedIn is natuurlijk als vanzelf al een curriculum vitae. LinkedIn levert echter zoveel meer op, als je weet wat je er allemaal mee kunt.

Volgen

Volg de bedrijven op LinkedIn waar je graag zou willen werken en meng je in de discussies, reageer op de berichten, laat daar zien waar je goed in bent. Maak contact met je eventueel toekomstige collega’s. Want zij zijn de eersten die weten of er een vacature is binnen een bedrijf. En ondernemers kunnen een bedrijfspagina maken. Niet alleen op LinkedIn, maar ook op Facebook of Instagram.

Instagram website Ikea

Presentatie

En wat voor LinkedIn geldt, geldt ook voor de andere sociale media. Laat jezelf, je producten, je expertise en je kennis zien. In fotomateriaal, antwoorden op vragen, filmpjes en presentaties. Denk daarbij aan Slideshare, Prezi of aan Powerpoint.

Werk via social media

Zoek eens op Twitter naar #vacature of naar #functie. Hetzelfde kun je doen op Facebook, maar of dat veel oplevert, weet ik niet. Beter is het misschien om op Facebook te laten weten aan je “vrienden”, dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging of dat je op zoek bent naar een opdracht. In alle gevallen geldt: laat weten wat je kunt, wat je zoekt en waar je goed in bent. Probeer ook met anderen mee te denken als ze ergens vragen over hebben , waar jij toevallig veel over weet. Ook zo kun je je expertise laten zien.

Online

Groepen

Sluit je aan bij groepen. Dat zowel op LinkedIn, als op Facebook. Maar aansluiten alleen is niet genoeg. Doe mee aan de discussies, praat mee, help anderen en houd je ogen open. Neem elke dag even de tijd om dat te doen en post zelf ook je vragen, opmerkingen en ervaringen.

Contact

Ja, werk via social media. Klinkt dit allemaal te simpel of juist te moeilijk? Neem eens contact met ons op. Wij kunnen je op weg helpen in het oerwoud van mogelijkheden die de sociale media bieden. Want soms is simpel al een uitdaging en blijkt moeilijk juist heel gemakkelijk te zijn. Mail ons en informeer naar de mogelijkheden of gebruik het contactformulier op deze website.

Opdrachten vinden

Opdrachten via sociale media krijgen? Kan dat?

Ja, dat kan. Gek genoeg gebeurt dat vooral die mensen die actief zijn op sociale media. Dat wil zeggen, die mensen die niet alleen maar “aanwezig” zijn met een account en een profiel, maar die ook posten, reageren en inspelen op de actualiteit.Solliciteren

Hoe?

Ben je op zoek naar een opdracht? Laat dat dan weten.

Ben je op zoek naar werk? Geef dat dan aan en solliciteer of bied je diensten aan.

Waar?

De ideale plek voor het vinden van opdrachten is LinkedIn. Maar ook op Twitter kun je opdrachten vinden via de zoekfunctie. En als je echte vrienden op Facebook hebt, kun je ook daar werk vinden.

Pro-actief

Achterover leunen is nooit een goed idee. Wees “pro-actief”, zoals dat heet. Leg je oor te luister op de social media platformen. Je wilt niet weten hoeveel mensen daar wanhopig zoeken naar jou, naar jouw product en naar jouw diensten, kennis en vaardigheden.

BouwvakkerBen je bouwvakker? Wees dan alert op mensen die aankondigen, dat ze willen verbouwen.

Heb je een verhuisbedrijf? Let dan vooral op die juichende berichten van mensen die net een huis hebben gekocht of nog beter, volg de mensen die roepen, dat ze op zoek zijn naar een nieuwe stek. Hoe vroeger je contact met ze kunt leggen door mee te leven in hun zoektocht en met de vondst van dat ideale dak boven hun hoofd, hoe beter je op het netvlies blijft van die mensen die jou in de toekomst hard nodig hebben.

Mensen geven signalen af op het moment, dat ze iets nodig hebben. Vaak al ver voordat ze het echt nodig hebben. Houd die contacten warm.

Leads

Ook indirect leveren warme contacten goede leads op voor interessante opdrachten en nieuwe klanten. Zelf krijg ik regelmatig tips van anderen. Zij denken aan mij, zodra iemand op zoek is naar mijn diensten. En ik ben ze altijd heel dankbaar. Dat laat ik weten op sociale media. Ik ben extra alert voor deze mensen, want ook ik spot wel eens opdrachten voor anderen.

Posten en delen

Opdrachten vinden met succesEn hoe komt het dat ik weet waar een ander op zoek is? Zij posten en delen hun kennis op sociale media. Laten weten waar zij goed in zijn. Soms vragen ze zelfs om opdrachten. Of ze laten zien wat ze hebben gedaan, zodat de buitenwereld een idee krijgt waar zij goed in zijn.

En ik? Ik volg natuurlijk het goede voorbeeld. Maar genoeg over mij.

Sleutel tot succes

Het sleutel tot succes is een goed netwerk, contact houden met anderen, interesse tonen, alert zijn op andermans wensen. Goh, het lijkt het echte leven wel.

Gunfactor

Is het echt zo simpel? Ja. Uiteindelijk heeft het allemaal te maken met de zogeheten gunfactor. Dat klinkt misschien vaag en zweverig, maar zo werkt het wel.

Opdrachten via sociale media

Nieuwsgierig naar meer? Social Media Duo helpt je graag op weg naar het vinden van opdrachten via sociale media, zoals Twitter, Facebook of LinkedIn.

Klanten vinden?

Klanten? Hoe kom ik eraan? Het is een veelgestelde vraag. Ons antwoord: “Klanten vind je, dankzij de combinatie van offline en online.”

Het mooiste is het, als beiden met elkaar gaan samenwerken en elkaar versterken. De mensen die je ontmoet kijken op je website, vinden de dingen die ze nodig hebben en bestellen het of vragen het aan.

ContactContact

Ook werkt het andersom: je ontmoet mensen die je alleen kent via sociale media of die je een keer eerder ooit ontmoet hebt en met wie je bijvoorbeeld contact hebt via Facebook of LinkedIn. Zij zijn vaak al over je op de hoogte, dankzij de berichten die je uitstuurt en de reacties die je geeft op sociale media.

Via advertenties

Andere manieren om aan klanten te komen is door betaalde promotie via Facebook, Twitter of LinkedIn. Daar kun je voor een luttel bedrag je berichten omzetten in advertenties en een groot publiek bereiken. Je kunt de leeftijdsgroep, de regio en de interesses van de ontvangers aanvinken en op die manier doelgericht adverteren.

Ook kun je overgaan tot Google Adwords, advertenties op het internet die verspreid worden via de zoekmachine, via websites en via Gmail.

Ouderwets adverteren is natuurlijk ook een optie.

vragenKlanten via Sociale Media

Je kunt bovendien actief zelf zoeken naar opdrachten of klandizie. Kijk op de sociale media wie jouw dienst of product nodig heeft. Het zal je verbazen hoe vaak mensen daarover “praten” op sociale media en vragen stellen. Verder kun je wellicht goed zelf inschatten wie jouw diensten of producten kan gebruiken en op zoek gaan naar die “persoon” of dat bedrijf waar je je waar kunt aanbieden.

Meer weten?

Dit blog heeft in vogelvlucht een tipje van de sluier opgelicht als antwoord op de vraag: hoe vind ik klanten? Wil je meer weten over de mogelijkheden om prospects te vinden via sociale media, neem dan eens contact op met ons.

klanten aantrekken

Het is niet wat je zegt…

…maar hoe je het zegt. Welke indruk laten jouw woorden achter?

De inhoud van je verhaal staat natuurlijk voorop. Maar de woorden die je kiest bepalen wel de toon van je tekst. Als je teksten schrijft voor je website of nieuwsbrief is het dan ook goed daar rekening te houden. Woorden roepen beelden op en die beelden bepalen het gevoel dat de lezer ervan krijgt.

Woorden roepen beelden op

Of je je er van bewust bent of niet: woorden roepen beelden op. Zo kwam ik als webredacteur eens de volgende zin tegen:
“Het draaiende gedeelte van de hoogwerker komt bij het zijdelings zwenken niet buiten de spiegelbreedte van het voertuig.”
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik krijg dan een beeld van een machine die juist wel buiten de spiegelbreedte komt. En daar moet ik dan bij bedenken dat-ie dat juist niet doet.

Hoe heb ik die zin aangepakt? Door het woordje niet  weg te laten. Door te beschrijven wat de machine wél doet.
“Het draaiende gedeelte van de hoogwerker blijft bij het zijdelings zwenken binnen de spiegelbreedte van het voertuig.”
In gedachte zie je nu een hoogwerker die netjes binnen de perken blijft. Als je überhaupt al een beeld van het zijdelings zwenken van een hoogwerker hebt, natuurlijk.

Wees zelfverzekerd

Muhammad Ali gebruikte rake woordenWoorden als misschien, wellicht en eventueel doen erg veel afbreuk aan de kracht van je tekst. Er zit veel besluiteloosheid in zulke woorden. Wat voor invloed heeft dat op de lezer, denk je?

Maar mag ik me dan niet van mijn kwetsbare kant laten zien?

Natuurlijk wel. Graag zelfs. Maar als je ergens over twijfelt, doe dat dan ook met volle overtuiging. Niet: het zou misschien best wel eens mis kunnen gaan. Maar zeg: ik kan niet garanderen dat het lukt. 

Wat blijft hangen?

Wat blijft er hangen bij de bezoeker van je website? Is dat informatie als je adres en openingstijden? Het gaat uiteindelijk toch meer om de indruk die je achterlaat: heb ik vertrouwen in deze man of vrouw, welke waarden draagt hij of zij uit. En: wil ik met hem of haar zaken doen.

Of je nu een webtekst schrijft of een presentatie geeft… denk na over hoe je je woorden gebruikt en welke gevoelswaarde ze hebben. Dat bepaalt voor een groot deel hoe het publiek jouw boodschap ontvangt. Onderstaand filmpje illustreert dat als geen ander.

Meer weten?

Social Media Duo helpt tijdens workshops met het doeltreffend verwoorden van je boodschap. Meld je aan voor een van onze workshops. Of neem contact met ons op.

Website maken?

Wil jij een website maken? WordPress is een uitstekend middel voor het maken van een site. Iedereen die kan omgaan met Word op een laptop of een pc kan zich dit content management systeem eigen maken.

Het is misschien niet voor iedereen zo eenvoudig om zelf een website te maken. Mocht je bijvoorbeeld een webwinkel willen, laat dan het grote werk aan de professionals over. Want er komt nogal wat kijken aan beveiliging en technische dingetjes die nodig zijn voor een webwinkel. Iets waar het Social Media Duo bij kan helpen.

Het onderhouden, bijhouden en bewerken van de website kun je waarschijnlijk met een beetje inzicht wel zelf. Dan werkt WordPress net zo gemakkelijk als een tekstverwerker.website voorbeeld

Website maken

Belangrijk bij het opzetten van een website zijn de volgende punten:

website maken met een kapstok

  1. Kijk eventueel naar je concurrenten hoe zij hun website hebben ingericht.
  2. En zoek uit hoe je jezelf wilt presenteren. Dat laatste kan te maken hebben met het fotomateriaal dat je wilt gebruiken, de toonzetting (spreek je mensen met “je en jij” of met “u en uw” aan? Gebruik je vaktermen of niet?), de manier waarop een website werkt (menuutjes bovenin, scrollen, sliders) of met je afweging de website te gebruiken als informatiebron (blogs) of verkoopkanaal (webwinkel).
  3. Maak van tevoren een kapstok die structuur aan de website geeft.

Webbouwer

Van opdrachtgevers met een al bestaande website krijgen wij vaak te horen, dat zij hun eigen website niet zelf kunnen onderhouden, omdat zij geen toegang hebben. Dat betekent dat zij bij elke verandering op de website de hulp moeten inroepen van hun webbouwer. En bij elk contact hoort dan een factuur. Dat kan in de papieren gaan lopen.

WordPress

Als je kiest voor een dergelijke constructie, omdat je je helemaal niet bezig wilt houden met dit soort werk en de facturen voor lief neemt dan is dat natuurlijk prima. Wij bieden ondernemers en organisaties de mogelijkheid hun weg te vinden in WordPress om zelf de kleine aanpassingen aan te kunnen brengen. Scheelt geld in de portemonnee en biedt ook meer flexibiliteit en levert een minder statische website op.

Workshop

Social Media Duo geeft daarom workshops. Op aanvraag ook over WordPress. Daarin komen een aantal zaken aan de orde, zoals:

  1. Welke templates kun je kiezen?
  2. Hoe maak ik een pagina?
  3. Wat is het verschil tussen een pagina en een bericht?
  4. Hoe zorg ik ervoor, dat mijn website goed vindbaar wordt?
  5. Waar zet ik mijn berichten neer?
  6. Hoe zit dat met bloggen?
  7. Kan ik mijn publicaties meteen op de sociale media zetten en hoe doe ik dat?

Nieuwsbrief inhoud

Wat zet je in een nieuwsbrief? Dat is niet zo’n gemakkelijke vraag.

Nieuwsbrieven kunnen goede verkoopmiddelen zijn. Sommige bedrijven en winkels maken van hun nieuwsbrief een ware webwinkel. Dat kan.

Nieuwsbrief inhoudNieuwsbrief inhoud Bol punt com

  • Bol.com en Ikea doen dat bijvoorbeeld met veel succes. Zij versturen zelfs nieuwsbrieven die lijken op een website.
  • Ook ken ik een café in Nijmegen, dat maandelijks vertelt over de nieuwste bieren die hij heeft binnen gekregen. Een historisch verhaaltje erbij over de herkomst van het bier doet wonderen. En natuurlijk een paar smakelijke foto’s of filmpjes die je meteen zin doen laten krijgen in dat ene biertje.
  • Een restaurant trekt uit het mailbestand maandelijks 10 adressen. Deze mensen krijgen bijvoorbeeld voor de helft van de prijs een hoofdmaaltijd of een toetje. Gegarandeerd, dat een groot deel van die mensen naar het restaurant komt om die prijs op te eisen.
  • Media gieten nieuwsbrieven vaak in de vorm van een krant of weekblad. Een voorbeeld is de nieuwsbrief van het Technisch Weekblad, waarvan een voorbeeld onderaan  dit blog.

Voorbeelden

Mail als miniwebsite IKEAEven een greep aan voorbeelden. Denk voor jezelf goed na hoe je jezelf kunt onderscheiden. Wat maakt jou en jouw bedrijf of organisatie speciaal en anders dan de anderen? Andere mogelijkheden voor content in je nieuwsbrief zijn dan:

  • Blogs
  • Acties, zoals hierboven vermeld
  • Aankondigingen of nieuwtjes: Daar hoef je niets groots bij te bedenken. Wat voor jou gewoon is, kan voor een ander nieuws zijn. Leuke klussen, opdrachten, producten of ideeën, noem het maar op. Een presentatie, een beurs, een fotoshoot. Alles kan nieuws zijn voor een ander en interessant, want het vertelt wat over jou, je organisatie en jouw bedrijf
  • Agendapunten: evenementen, workshops, jubilea et cetera
  • Tips: deel je expertise
  • Beantwoord vragen die je gehoord hebt tijdens je werk, het netwerken, op straat of op het schoolplein op het moment dat je je kinderen wegbrengt of ophaalt
  • Filmpjes, promotioneel of om ervaringen te delen
  • Voorbeeldwerk
  • Vacatures

Meer weten?

Social Media Duo helpt tijdens workshops of instructie met het opzetten van nieuwsbrieven, het bedenken van inhoud en de verspreiding daarvan. Meld je aan voor een van onze workshops. Of neem contact met ons op.