Zakelijk social media? Is dat de inspanning nu wel waard?
Actief zijn op sociale media vergt creativiteit, tijd, inzet en moeite. Is het al die inspanningen wel waard?
Actief zijn op sociale media vergt creativiteit, tijd, inzet en moeite. Is het al die inspanningen wel waard?
Dit YouTube stappenplan is wellicht handig voor jou. Vooral als je je wel eens afvraagt: “Hoe maak ik een YouTube kanaal?” Lees het hier.
Misschien vraag je jezelf al een tijdje af: “Hoe maak ik een infographic.” Tenminste, als je überhaupt al weet wat dat is. Want laten we bij het begin beginnen. Als je nog niet weet wat een infographic is, is het goed dat even uit te leggen. Wat is een infographic? Een infographic laat visueel zien wat in een tekst soms
Een van de laatste ontwikkelingen op social media is het ontstaan van stories. Instagram en SnapChat waren de eersten die in 2017 experimenteerden met het vertellen van verhalen. Ondertussen kun je ook op Twitter, Facebook en LinkedIn je verhaal kwijt. Wat zijn eigenlijk stories? Kort gezegd zijn stories flitsende korte uitzendingen van foto’s, GIF’s of korte video’s die een verhaal
Misschien ben je van plan om Instagram Shopping te installeren. Maar hoe doe je dat dan? Als ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten en opdrachtgevers. Instagram Shopping kan dan uitkomst bieden. Want daar kun je namelijk je producten (maar niet je diensten!) aanbieden. Voor het installeren van Instagram Shopping maak je een zakelijk account aan Heb je
Zet je (web)winkel in de spotlights met Google Shopping, Google Business of Click en Collect Ben je op zoek naar meer klanten voor je bedrijf? Met Google Shopping kun je je webwinkel in de spotlights zetten. En je kunt Click en Collect, het ophalen van producten na bestelling via Google, inrichten. Ook kun je via gratis posts in Google Business
Om op Facebook Shopping een online winkelomgeving op te zetten, heb je een zakelijk account nodig die je koppelt aan je persoonlijke profiel. Heb je daar hulp bij nodig? Neem dan vooral contact met ons op. Zodra je een businessaccount hebt aangemaakt, kun je natuurlijk kenbaar maken dat je zakelijke account bestaat. Dat doe je door berichten uit te sturen
Het is sinds de pandemie steeds populairder geworden: winkelen op social media. Eigenlijk kan dat al jaren via Instagram, Facebook of Google. Maar nu hebben de shopping mogelijkheden een hoge vlucht genomen. Dit is een inleiding op een serie hierover. Zelf merkte ik het ook al. De postbodes kwamen steeds vaker langs in ons pand en ook bij ons aan
Je kunt er niet aan voorbij. De social media trends die in 2020 dankzij de coronacrisis hun entree hebben gemaakt in ons leven, bepalen ook in 2021 de (online) wereld. In 2020 hadden we te maken met een paar opmerkelijke trends die we van tevoren niet hadden kunnen voorspellen. Zo stak het fenomeen #fakenews behoorlijk de kop op. President Trump
“Heeft zakelijk bloggen zin?”, vraagt een opdrachtgever. Ik kijk hem met grote ogen aan. Diep van binnen voel ik het ongeloof opkomen. Het onbegrip stijgt bijna naar het hoofd. Niet naar het zijne. Maar naar het mijne. Gelukkig hou ik mij in. Het lukt mij me in zijn denkwereld te stappen. “Ja”, zeg ik, “bloggen heeft zin, als je je