Zakelijk social media? Is dat de inspanning nu wel waard?
Actief zijn op sociale media vergt creativiteit, tijd, inzet en moeite. Is het al die inspanningen wel waard?
Actief zijn op sociale media vergt creativiteit, tijd, inzet en moeite. Is het al die inspanningen wel waard?
SEO pas je toe op webteksten. Maar ook op beeldmateriaal. SEO voor tekst en SEO voor beeldmateriaal zijn dus even belangrijk! Lees hier meer.
Misschien vraag je jezelf al een tijdje af: “Hoe maak ik een infographic.” Tenminste, als je überhaupt al weet wat dat is. Want laten we bij het begin beginnen. Als je nog niet weet wat een infographic is, is het goed dat even uit te leggen. Wat is een infographic? Een infographic laat visueel zien wat in een tekst soms
Onherkenbaar in beeld Sinds de aanscherping van de privacywet is het alleen maar belangrijker personen onherkenbaar te maken op beeldmateriaal. Vooral als zij van tevoren aangeven bezwaren hebben dat zij zichtbaar in beeld worden gebracht. De boetes die je kunt krijgen als je geen gehoor geeft aan hun verzoek kunnen aanzienlijk zijn. Dus is het zaak gezichten, maar ook nummerborden
“Hoe gebruik ik de oefening Storytelling voor mijn blogs? Hoe pas ik die toe?” Hier een voorbeeld a.h.v. een verhaal van Social Media Duo.
Hieronder vind je een infographic voor meer structuur in je verhaal. Het tekstschema biedt een stappenplan dat je kunt volgen of kunt gebruiken bij wijze van checklist. Een van de struikelblokken bij het schrijven van blogs is de vraag: hoe breng je structuur aan in je verhaal? Wij bieden in onze workshop 4 methoden aan die daarbij kunnen helpen. Maar
Een van de struikelblokken bij het schrijven van blogs is de vraag: hoe breng je structuur aan in je verhaal? Wij bieden in onze workshop 3 methoden aan die daarbij kunnen helpen. Hieronder staan methode 2 en 3 als antwoord op de vraag: “Hoe breng je structuur aan in je verhaal?” Structuur dankzij de hoofdstukindeling Een andere methode gaat over
Tijdens presentaties over auteursrecht kwam een aantal keren de vraag naar boven: “Auteursrecht bewijzen. Hoe doe je dat?” Met daarbij legio voorbeelden van mensen die daar problemen mee hebben gehad en het moeilijk vonden om te bewijzen, dat content van hen is en niet van een ander die zich schuldig maakt aan het kopiëren ervan. In de discussie voerden wij
Het was een vraag in een workshop: “Tips om zakelijk te leren schrijven. Heb je die?” Tips om zakelijk te leren schrijven Verwijzen naar onze blogs over “LinkedIn? Wat zet ik erop?” of “Heeft zakelijk bloggen zin?” was klaarblijkelijk niet genoeg. En de tips die we in de workshop gaven ook niet. Daarom wijd ik er nog eens een blog
Als ondernemer zet je regelmatig een bericht op je website of sociale media. Soms heb je daar niet direct een afbeelding bij en ga je die googlen of op een stockfoto site zoeken. Er is dan sprake van een foto voor commercieel gebruik, ook als het bericht niet direct gericht is op de verkoop van een product of dienst. Zo’n