Wat is huisstijl en waarvoor heb je die nodig?

Maureen Bol/ april 19, 2022/ Marketing, Website bouwen/ 1 reacties

Een huisstijl heeft te maken met alle uitingen die nodig zijn voor marketing, branding (het maken van je merk) en publicaties. Hierover meer in dit artikel. Denk bij een huisstijl aan een logo, het lettertype, kleuren of andere kenmerkende zaken die het gezicht van je organisatie naar buiten toe bepalen. Of zoals het online woordenboek van Van Dale “huisstijl” definieert:

Lees meer

Instagram Shopping installeren: hoe doe ik dat?

Maureen Bol/ maart 16, 2021/ Marketing, Social Media/ 3 reacties

Misschien ben je van plan om Instagram Shopping te installeren. Maar hoe doe je dat dan? Als ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten en opdrachtgevers. Instagram Shopping kan dan uitkomst bieden. Want daar kun je namelijk je producten (maar niet je diensten!) aanbieden. Voor het installeren van Instagram Shopping maak je een zakelijk account aan Heb je

Lees meer

Facebook shopping, zo maak je een winkel aan!

Maureen Bol/ februari 11, 2021/ Marketing, Social Media/ 1 reacties

Om op Facebook Shopping een online winkelomgeving op te zetten, heb je een zakelijk account nodig die je koppelt aan je persoonlijke profiel. Heb je daar hulp bij nodig? Neem dan vooral contact met ons op. Zodra je een businessaccount hebt aangemaakt, kun je natuurlijk kenbaar maken dat je zakelijke account bestaat. Dat doe je door berichten uit te sturen

Lees meer

Winkelen op Social Media

Maureen Bol/ februari 11, 2021/ Marketing, Social Media/ 5 reacties

Het is sinds de pandemie steeds populairder geworden: winkelen op social media. Eigenlijk kan dat al jaren via Instagram, Facebook of Google. Maar nu hebben de shopping mogelijkheden een hoge vlucht genomen. Dit is een inleiding op een serie hierover. Zelf merkte ik het ook al. De postbodes kwamen steeds vaker langs in ons pand en ook bij ons aan

Lees meer

Is adverteren ook een aanrader?

Maureen Bol/ februari 24, 2017/ Marketing/ 0 reacties

Is adverteren ook een aanrader? Ja, adverteren kan een manier zijn om beter zichtbaar te worden. Online adverteren kan op allerlei social media netwerken en via Google Adwords. Google Adwords, Facebook, Twitter of LinkedIn kunnen het natuurlijke verloop van de vindbaarheid en zichtbaarheid van een social media campagne, een video en een landingspagina of blog ondersteunen, bevorderen en het bereik

Lees meer

Weten wie op welk netwerk zit? (update 2022)

Maureen Bol/ februari 23, 2017/ Marketing, Social Media/ 2 reacties

Wil je weten wie op welk netwerk zit? Elk social media netwerk is anders. Daarom is het ook in de keuze voor ondersteuning via sociale media handig keuzes te maken. Al eens nagedacht over waar jouw klanten, doelgroepen en mogelijk geïnteresseerden vooral gebruik van maken? Waar zouden ze op zoek gaan naar jou, jouw organisatie, bedrijf, product of dienst? Als

Lees meer

Welke middelen zijn er voor de planning?

Maureen Bol/ februari 22, 2017/ Marketing/ 2 reacties

Een planning is onmisbaar in het werk, maar ook in de profilering voor bedrijf, organisatie, product of dienst. Ook wel branding genoemd. Er zijn een paar handige middelen voor de planning voor de inzet van sociale media middelen die wij hier kort toelichten. Want naast al het werk – dat ook moet gebeuren – is het belangrijk consequent naar buiten

Lees meer

Wat is een online marketingmix? (update 2021)

Maureen Bol/ februari 20, 2017/ Marketing/ 0 reacties

Een online marketingmix gebruik je om zo goed mogelijk je klanten, opdrachtgevers en doelgroep te bereiken. Na een vooronderzoek of gewoon aan de hand van ervaring kom je te weten wie die mensen zijn en waar zij het beste te bereiken zijn. Er zijn diverse online middelen, waarmee je je kunt profileren. Denk aan sociale media, zoals Facebook, LinkedIn of

Lees meer