Winkelen op Social Media

Maureen Bol/ februari 11, 2021/ Marketing, Social Media/ 2 comments

Het is sinds de pandemie steeds populairder geworden: winkelen op social media. Eigenlijk kan dat al jaren via Instagram, Facebook, Google of Pinterest. Maar nu hebben de shopping mogelijkheden een hoge vlucht genomen. Dit is een inleiding op een serie hierover.

Zelf merkte ik het ook al. De postbodes kwamen steeds vaker langs in ons pand en ook bij ons aan de deur. De dozen stapelen zich op. Goed voor het oud papier.

Winkelen in corona tijd

Want vanwege de lockdown tijdens corona tijd is winkelen in stad, dorp of winkelcentrum niet meer zo eenvoudig. We kunnen dan ook bepaalde artikelen niet meer gewoon in een zaak kopen. Zo kwamen er vorig jaar een nieuwe printer, geluidsapparatuur, bloemen, ballonnen, fietsen en allerhande onderdelen binnen. Het zijn goede tijden voor de webwinkels en de postorderbedrijven. Ook de koeriers varen er wel bij.

Webshop bestelling

Online winkels

Menig huishouden maakt tegenwoordig dan ook graag gebruik van online winkels. Daar maken ze overuren om de spullen aan te slepen en te versturen. Een lopende band is daar geen luxe. En niet alleen de webshops profiteerden daarvan.

Social media shopping

Ook op sociale media komen de shopping instrumenten in zicht. Op Instagram zie je meer en meer advertenties verschijnen met stoelhoezen, comfortabel ondergoed of andere handige hebbedingetjes. Facebook promoot zijn marktplaats. Niet alleen voor spullen, maar ook voor vacatures. Waar Facebook shopping overigens niet voor werkt, is voor aangeboden diensten. Shopping is bedoeld voor het promoten van producten waar je een foto van kunt maken en die je te koop aanbiedt.

Winkelen op social media

Kortom, winkelen op social media is hot. En het maken van zo’n winkel is helemaal GRATIS! Nu kan ik mij zo voorstellen, dat ook jij als ondernemer graag gebruik wilt maken van de shopping mogelijkheden op social media.
Maar hoe doe je dat? Dat leggen we je in een aantal blogs stap voor stap en per netwerk uit.

Share this Post

About Maureen Bol

Maureen Bol van tekstbureau Formule M is de tekstschrijver van Social Media Duo. Haar specialiteit zit in storytelling, SEO en social media. Van huis uit is zij freelance journalist, communicatieadviseur (overheid) en webredacteur. Na haar studie Letteren aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen (heden Radboud Universiteit) is zij veelal gedetacheerd geweest bij diverse overheden.

2 Comments

  1. Nog een ander alternatief is WhatApp business, voor zowel producten als diensten. Op WhatsApp Business – Get started zie je de mogelijkheden daarvan.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.