Wat plaats ik op LinkedIn voor meer impact?

Maureen Bol/ december 23, 2016/ Social Media, Zakelijk Bloggen/ 3 reacties

Wat zet ik op LinkedIn? Dat is voor veel mensen de vraag.

Sommige mensen hebben hun curriculum vitae erop gezet, al dan niet vergezeld van een professionele foto. Sommigen hebben een vage vakantiefoto geplaatst wat vaak helaas niet al te deskundig overkomt. Hoe dan ook, als mensen al op LinkedIn staan, dan wil dat nog niet zeggen dat ze er ook gebruik van maken.

Actief contact onderhouden op LinkedIn

Maar, hoe dan ook, het is een heel krachtig middel met een groot bereik. Wat velen niet beseffen is dat je er niet alleen werk kunt vinden, maar ook klanten en heel veel informatie. Bovendien lezen niet alleen de mensen die in je contactlijst staan de informatie op LinkedIn, maar ook degenen die in andermans netwerk zitten.

Het onderscheid tussen de sociale netwerken is soms moeilijk voor de gebruikers. Daar kan ik je wel mee helpen. Onthoud: Facebook is voor vrienden. Twitter voor korte berichten. LinkedIn voor professionele nieuwtjes en informatie.

Wat op LinkedIn?

Wil je op een of andere manier in de kijker komen dan geldt toch echt het devies, dat je daar ook iets voor moet doen. En wat kun je er dan mee? Wat zet je er op?

  • Op professioneel gebied kun je veel informatie kwijt in je berichten op de tijdlijn.
  • Je kunt bloggen in Pulse, een blogonderdeel van LinkedIn.
  • Het is mogelijk een bedrijfspagina aan te maken, vacatures te plaatsen, medewerkers in het zonnetje te zetten et cetera.
  • Je kunt bedrijfsinformatie plaatsen. Zoals de leuke klussen die je gedaan hebt voor je opdrachtgevers.

Dat laatste is heel nuttig. Want je zet niet alleen jezelf in de kijker, maar plaatst ook meteen de opdrachtgever in het zonnetje. Overleg wel eerst met de klant of die het ermee eens is, dat je wat plaatst op social media.

Bedank de mensen die op je bericht reageren op LinkedIn

Legio mogelijkheden

Dit zakelijke en professionele platform biedt legio mogelijkheden voor het plaatsen van professionele foto’s, filmpjes, presentaties, diashows en ga zo maar door. Maar ook voor het vinden van bruikbare connecties, het onderhouden van contacten en het bijhouden van je professionele kennis.

Actief op LinkedIn

Actief zijn op dit platform wordt nog leuker als je reageert op anderen. Vooral als je in je eigen vakgebied je expertise kunt tonen. Dat kan in je eigen tijdlijn, maar ook in speciale groepen die je kunt volgen.

Je kunt op LinkedIn bovendien heel gemakkelijk via een app op je telefoon berichten en beeldmateriaal plaatsen, doorplaatsen naar Twitter als je de twee netwerken aan elkaar verbonden hebt en bijhouden wie er een jubileum, verjaardag of nieuwe baan heeft. Op je zakelijke pagina kun je tegenwoordig ook berichten inplannen. Een hele verbetering. Vooral als je een drukke periode tegemoet gaat. Probeer echter ook in drukke tijden bij te houden wie er reageren op je posts. Beantwoord de vragen van je volgers en bedank hen als ze je aanbevelen.

Wat op LinkedIn: feliciteren met de nieuwe baan

Als iemand jarig is of een nieuwe baan heeft, feliciteer je natuurlijk de gelukkige en informeer je even hoe het met hem of haar gaat. Zo blijf je met elkaar in contact en blijf je in beeld bij de ander.

Klanten zoeken

Wat weinig mensen weten is, dat je op LinkedIn naar klanten kunt zoeken en ze ook daadwerkelijk kunt vinden. Hoe? Dat kan het Social Media Duo je vertellen in een van de workshops die wij geven. Klik hier voor meer info.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Interessant? Wil je op de hoogte blijven van de blogs die verschijnen en de workshops die wij geven? In onze nieuwsbrief geven wij tips, adviezen, infographics en houden we je op de hoogte. Schrijf je in op de verzendlijst en hoor ook wanneer wij gratis presentaties geven over alles wat je nodig hebt voor je online presentatie.

Wil je meer lezen over dit onderwerp? Download dan het gratis E-book: De sleutel naar Succes met Social Media! Ga via onderstaande afbeelding naar het inschrijfformulier en vraag hem aan.

Deel dit Bericht

Over Maureen Bol

Maureen Bol van tekstbureau Formule M is de tekstschrijver van Social Media Duo. Haar specialiteit zit in storytelling, SEO en social media. Van huis uit is zij freelance journalist, communicatieadviseur (overheid) en webredacteur. Na haar studie Letteren aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen (heden Radboud Universiteit) is zij veelal gedetacheerd geweest bij diverse overheden.

3 reacties

  1. Hele nuttige tips voor iedereen die op #LinkedIn ook echt gezien wil worden. Ik zeg altijd: Gedraag je zoals in het echte leven. Geef aandacht, toon interesse en wees vooral jezelf. https://www.frankwatching.com/archive/2021/03/30/linkedin-post-tips-content/

Laat een Reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.