Opdrachten vinden
Opdrachten via sociale media krijgen? Kan dat?
Ja, dat kan. Gek genoeg gebeurt dat vooral die mensen die actief zijn op sociale media. Dat wil zeggen, die mensen die niet alleen maar “aanwezig” zijn met een account en een profiel, maar die ook posten, reageren en inspelen op de actualiteit.
Hoe vind je opdrachten?
Ben je op zoek naar een opdracht? Laat dat dan weten.
Ben je op zoek naar werk? Geef dat dan aan en solliciteer of bied je diensten aan.
Waar vind je ze?
De ideale plek voor het vinden van opdrachten is LinkedIn. Maar ook op Twitter kun je opdrachten vinden via de zoekfunctie. En als je echte vrienden op Facebook hebt, kun je ook daar werk vinden.
Pro-actief
Achterover leunen is nooit een goed idee. Wees “pro-actief”, zoals dat heet. Leg je oor te luister op de social media platformen. Je wilt niet weten hoeveel mensen daar wanhopig zoeken naar jou, naar jouw product en naar jouw diensten, kennis en vaardigheden.
Ben je bouwvakker? Wees dan alert op mensen die aankondigen, dat ze willen verbouwen.
Heb je een verhuisbedrijf? Let dan vooral op die juichende berichten van mensen die net een huis hebben gekocht of nog beter, volg de mensen die roepen, dat ze op zoek zijn naar een nieuwe stek. Hoe vroeger je contact met ze kunt leggen door mee te leven in hun zoektocht en met de vondst van dat ideale dak boven hun hoofd, hoe beter je op het netvlies blijft van die mensen die jou in de toekomst hard nodig hebben.
Mensen geven signalen af op het moment, dat ze iets nodig hebben. Vaak al ver voordat ze het echt nodig hebben. Houd die contacten warm.
Leads
Ook indirect leveren warme contacten goede leads op voor interessante opdrachten en nieuwe klanten. Zelf krijg ik regelmatig tips van anderen. Zij denken aan mij, zodra iemand op zoek is naar mijn diensten. En ik ben ze altijd heel dankbaar. Dat laat ik weten op sociale media. Ik ben extra alert voor deze mensen, want ook ik spot wel eens opdrachten voor anderen.
Posten en delen
En hoe komt het dat ik weet waar een ander op zoek is? Zij posten en delen hun kennis op sociale media. Laten weten waar zij goed in zijn. Soms vragen ze zelfs om opdrachten. Of ze laten zien wat ze hebben gedaan, zodat de buitenwereld een idee krijgt waar zij goed in zijn.
En ik? Ik volg natuurlijk het goede voorbeeld. Maar genoeg over mij.
Sleutel tot succes
Het sleutel tot succes is een goed netwerk, contact houden met anderen, interesse tonen, alert zijn op andermans wensen. Goh, het lijkt het echte leven wel.
Gunfactor
Is het echt zo simpel? Ja. Uiteindelijk heeft het allemaal te maken met de zogeheten gunfactor. Dat klinkt misschien vaag en zweverig, maar zo werkt het wel.
Opdrachten via sociale media
Nieuwsgierig naar meer? Social Media Duo helpt je graag op weg naar het vinden van opdrachten via sociale media, zoals Twitter, Facebook of LinkedIn.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Hou onze website in het oog voor meer informatie. Wil je op de hoogte blijven van de blogs die verschijnen en de workshops die wij geven? In onze nieuwsbrief geven wij tips, adviezen, infographics en houden we je op de hoogte. Schrijf je in op de verzendlijst en hoor ook wanneer wij gratis presentaties geven over alles wat je nodig hebt voor je online presentatie.
Wil je meer lezen over dit onderwerp? Download dan het gratis E-book: De sleutel naar Succes met Social Media! Ga via onderstaande afbeelding naar het inschrijfformulier en vraag hem aan.