Nieuwsbrief inhoud

Maureen Bol/ januari 4, 2017/ Nieuwsbrief maken/ 0 reacties

Een nieuwsbrief heeft inhoud nodig. Maar wat zet je in een nieuwsbrief? Dat is niet zo’n gemakkelijke vraag.

Nieuwsbrieven kunnen goede verkoopmiddelen zijn. Sommige bedrijven en winkels maken van hun nieuwsbrief een ware webwinkel. Dat kan.

Nieuwsbrief inhoud Bol punt com

Nieuwsbrief content

  • Bol.com en Ikea doen dat bijvoorbeeld met veel succes. Zij versturen zelfs nieuwsbrieven die lijken op een website.
  • Ook ken ik een café in Nijmegen, dat maandelijks vertelt over de nieuwste bieren die hij heeft binnen gekregen. Een historisch verhaaltje erbij over de herkomst van het bier doet wonderen. En natuurlijk een paar smakelijke foto’s of filmpjes die je meteen zin doen laten krijgen in dat ene biertje.
  • Een restaurant trekt uit het mailbestand maandelijks 10 adressen. Deze mensen krijgen bijvoorbeeld voor de helft van de prijs een hoofdmaaltijd of een toetje. Gegarandeerd, dat een groot deel van die mensen naar het restaurant komt om die prijs op te eisen.
  • Media gieten nieuwsbrieven vaak in de vorm van een krant of weekblad. Een voorbeeld is de nieuwsbrief van het Technisch Weekblad, waarvan een voorbeeld onderaan  dit blog.

Voorbeelden voor onderwerpen in een nieuwsbrief

Mail als miniwebsite IKEA

Even een greep aan voorbeelden. Denk voor jezelf goed na hoe je jezelf kunt onderscheiden. Wat maakt jou en jouw bedrijf of organisatie speciaal en anders dan de anderen? Andere mogelijkheden voor content in je nieuwsbrief zijn dan:

  • Blogs
  • Acties, zoals hierboven vermeld
  • Aankondigingen of nieuwtjes: Daar hoef je niets groots bij te bedenken. Wat voor jou gewoon is, kan voor een ander nieuws zijn. Leuke klussen, opdrachten, producten of ideeën, noem het maar op. Een presentatie, een beurs, een fotoshoot. Alles kan nieuws zijn voor een ander en interessant, want het vertelt wat over jou, je organisatie en jouw bedrijf
  • Agendapunten: evenementen, workshops, jubilea et cetera
  • Tips: deel je expertise
  • Beantwoord vragen die je gehoord hebt tijdens je werk, het netwerken, op straat of op het schoolplein op het moment dat je je kinderen wegbrengt of ophaalt
  • Filmpjes, promotioneel of om ervaringen te delen
  • Voorbeeldwerk
  • Vacatures

Meer weten?

Social Media Duo helpt tijdens workshops of instructie met het opzetten van nieuwsbrieven, het bedenken van inhoud en de verspreiding daarvan. Meld je aan voor een van onze workshops. Of neem contact met ons op.

Voorbeeld van nieuwsbrief inhoud van het Technisch Weekblad

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Ook het Social Media Duo verstuurt regelmatig nieuwsbrieven naar de inschrijvers op onze verzendlijst.

Wil je op de hoogte blijven van de blogs die verschijnen en de workshops die wij geven? In onze nieuwsbrief geven wij tips, adviezen, infographics en houden we je op de hoogte. Schrijf je in op de verzendlijst en hoor ook wanneer wij gratis presentaties geven over alles wat je nodig hebt voor je online presentatie.

Deel dit Bericht

Over Maureen Bol

Maureen Bol van tekstbureau Formule M is de tekstschrijver van Social Media Duo. Haar specialiteit zit in storytelling, SEO en social media. Van huis uit is zij freelance journalist, communicatieadviseur (overheid) en webredacteur. Na haar studie Letteren aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen (heden Radboud Universiteit) is zij veelal gedetacheerd geweest bij diverse overheden.

Laat een Reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.