Nieuwsbrief inhoud

Wat zet je in een nieuwsbrief? Dat is niet zo’n gemakkelijke vraag.

Nieuwsbrieven kunnen goede verkoopmiddelen zijn. Sommige bedrijven en winkels maken van hun nieuwsbrief een ware webwinkel. Dat kan.

Nieuwsbrief inhoudNieuwsbrief inhoud Bol punt com

  • Bol.com en Ikea doen dat bijvoorbeeld met veel succes. Zij versturen zelfs nieuwsbrieven die lijken op een website.
  • Ook ken ik een café in Nijmegen, dat maandelijks vertelt over de nieuwste bieren die hij heeft binnen gekregen. Een historisch verhaaltje erbij over de herkomst van het bier doet wonderen. En natuurlijk een paar smakelijke foto’s of filmpjes die je meteen zin doen laten krijgen in dat ene biertje.
  • Een restaurant trekt uit het mailbestand maandelijks 10 adressen. Deze mensen krijgen bijvoorbeeld voor de helft van de prijs een hoofdmaaltijd of een toetje. Gegarandeerd, dat een groot deel van die mensen naar het restaurant komt om die prijs op te eisen.
  • Media gieten nieuwsbrieven vaak in de vorm van een krant of weekblad. Een voorbeeld is de nieuwsbrief van het Technisch Weekblad, waarvan een voorbeeld onderaan  dit blog.

Voorbeelden

Mail als miniwebsite IKEAEven een greep aan voorbeelden. Denk voor jezelf goed na hoe je jezelf kunt onderscheiden. Wat maakt jou en jouw bedrijf of organisatie speciaal en anders dan de anderen? Andere mogelijkheden voor content in je nieuwsbrief zijn dan:

  • Blogs
  • Acties, zoals hierboven vermeld
  • Aankondigingen of nieuwtjes: Daar hoef je niets groots bij te bedenken. Wat voor jou gewoon is, kan voor een ander nieuws zijn. Leuke klussen, opdrachten, producten of ideeën, noem het maar op. Een presentatie, een beurs, een fotoshoot. Alles kan nieuws zijn voor een ander en interessant, want het vertelt wat over jou, je organisatie en jouw bedrijf
  • Agendapunten: evenementen, workshops, jubilea et cetera
  • Tips: deel je expertise
  • Beantwoord vragen die je gehoord hebt tijdens je werk, het netwerken, op straat of op het schoolplein op het moment dat je je kinderen wegbrengt of ophaalt
  • Filmpjes, promotioneel of om ervaringen te delen
  • Voorbeeldwerk
  • Vacatures

Meer weten?

Social Media Duo helpt tijdens workshops of instructie met het opzetten van nieuwsbrieven, het bedenken van inhoud en de verspreiding daarvan. Meld je aan voor een van onze workshops. Of neem contact met ons op.