Werk via social media? Kan dat?

Maureen Bol/ januari 20, 2017/ Marketing, Social Media/ 0 reacties

werk via Social Media

Werk via social media vinden. Ja, dat kan.

Vooral LinkedIn is heel geschikt voor het vinden van een baan of – wat veel ondernemers nog niet beseffen – voor het zoeken naar opdrachten. Niet voor niets voorziet LinkedIn in regelmatige berichten over vacatures. Bovendien kun je jezelf en je bedrijf prima profileren op dit netwerk.

Hoe vind ik werk via sociale media?

Plaats eens een keer een video, waarin je jezelf presenteert. Een korte pitch van een minuut waarin je vertelt welke problemen jij kunt oplossen en waar jij goed in bent. Geef aan waar jouw ervaring en expertise ligt. Plaats die video op verschillende kanalen, zoals LinkedIn, Facebook en Twitter. Vergeet niet mensen te bedanken die de video liken. Dit zorgt ervoor, dat de video opnieuw onder de aandacht komt van een schare mensen die de video nog niet gezien hebben. Zorg, dat die video actueel blijft, totdat je je doel hebt bereikt.

Curriculum vitae

Of maak een website met daarop je curriculum vitae. Het liefst creatief uitgebeeld. Met plaatjes, foto’s, presentaties of een filmpje.

curriculum vitae

Oh, en vergeet niet je hobby’s en vrijwilligerswerk te vermelden. LinkedIn is natuurlijk als vanzelf al een curriculum vitae. LinkedIn levert echter zoveel meer op, als je weet wat je er allemaal mee kunt.

Volgen

Volg de bedrijven op LinkedIn waar je graag zou willen werken en meng je in de discussies, reageer op de berichten, laat daar zien waar je goed in bent. Maak contact met je eventueel toekomstige collega’s. Want zij zijn de eersten die weten of er een vacature is binnen een bedrijf. En ondernemers kunnen een bedrijfspagina maken. Niet alleen op LinkedIn, maar ook op Facebook of Instagram.

Instagram website Ikea

Presentatie

En wat voor LinkedIn geldt, geldt ook voor de andere sociale media. Laat jezelf, je producten, je expertise en je kennis zien. In fotomateriaal, antwoorden op vragen, filmpjes en presentaties. Denk daarbij aan Slideshare, Prezi of aan Powerpoint.

Werk via social media

Zoek eens op Twitter naar #vacature of naar #functie. Hetzelfde kun je doen op Facebook, maar of dat veel oplevert, weet ik niet. Beter is het misschien om op Facebook te laten weten aan je “vrienden”, dat je toe bent aan een nieuwe uitdaging of dat je op zoek bent naar een opdracht. In alle gevallen geldt: laat weten wat je kunt, wat je zoekt en waar je goed in bent. Probeer ook met anderen mee te denken als ze ergens vragen over hebben , waar jij toevallig veel over weet. Ook zo kun je je expertise laten zien.

Online

Groepen

Sluit je aan bij groepen. Dat zowel op LinkedIn, als op Facebook. Maar aansluiten alleen is niet genoeg. Doe mee aan de discussies, praat mee, help anderen en houd je ogen open. Neem elke dag even de tijd om dat te doen en post zelf ook je vragen, opmerkingen en ervaringen.

Contact

Ja, werk via social media. Klinkt dit allemaal te simpel of juist te moeilijk? Neem eens contact met ons op. Wij kunnen je op weg helpen in het oerwoud van mogelijkheden die de sociale media bieden. Want soms is simpel al een uitdaging en blijkt moeilijk juist heel gemakkelijk te zijn. Mail ons en informeer naar de mogelijkheden of gebruik het contactformulier op deze website.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Wil je op de hoogte blijven van de blogs die verschijnen en de workshops die wij geven? In onze nieuwsbrief geven wij tips, adviezen, infographics en houden we je op de hoogte. Schrijf je in op de verzendlijst en hoor ook wanneer wij gratis presentaties geven over alles wat je nodig hebt voor je online presentatie.

Als je nog meer wilt weten en lezen over sociale media, download dan ook een het gratis E-book: De Sleutel naar Succes met Social Media. Klik op onderstaand plaatje. Dan kom je in de pagina met het inschrijfformulier. Vul het formulier in en vraag hem aan!

De Sleutel naar Succes met Social Media
Deel dit Bericht

Over Maureen Bol

Maureen Bol van tekstbureau Formule M is de tekstschrijver van Social Media Duo. Haar specialiteit zit in storytelling, SEO en social media. Van huis uit is zij freelance journalist, communicatieadviseur (overheid) en webredacteur. Na haar studie Letteren aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen (heden Radboud Universiteit) is zij veelal gedetacheerd geweest bij diverse overheden.

Laat een Reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.