De Over Ons pagina en het belang ervan

Maureen Bol/ juli 9, 2020/ Website bouwen/ 0 reacties

Het belang van de Over Ons pagina is een vaak onderschat onderdeel van een bedrijfswebsite. De invloed van de persoonlijke introductiepagina is namelijk groter dan je denkt. Al was het maar, omdat opdrachtgevers, klanten en deelnemers vaak kiezen voor de mensen achter een organisatie of bedrijf.

Merk je het zelf ook niet?

Je koopt waarschijnlijk je kleding in de winkel waar jij je het prettigst voelt. En de aanwezigheid van aardig en behulpzame medewerkers versterkt dat prettige gevoel. Je kiest een abonnement eerder bij een persoon die je aan het lachen maakt tijdens het aanbod aan de telefoon. Of je gaat het liefste eten in een restaurant waar je een gezellig praatje kunt houden met de kok of de uitbater.

De Over Ons pagina

Een persoonlijke en definitieve keuze

Ook online werkt dat zo. Want je maakt meestal een persoonlijke en definitieve keuze na het zien van de Over Ons pagina.

Infographic over het belang van de 'Over ons' pagina.

Vertel wie jouw collega’s zijn

Dus, waarom zouden jouw opdrachtgevers dan niet willen weten wie jij bent of wie jouw collega’s zijn? Denk je echt, dat het hen niet uitmaakt of ze dat schroefje, die koelkast of die website bij jou of bij een ander aanschaffen?

Wij zijn ervan overtuigd, dat het heel veel uitmaakt wie er bij wijze van spreken achter de toonbank staat. Waarom denk je anders dat een Coolblue of een Starbucks zo’n groot marktaandeel hebben in hun branches? Inderdaad, die persoonlijke aanpak. Dat doet het hem.

Video en beeldmateriaal geven een gezicht aan een bedrijf

En het zal ook geen geheim zijn, dat beeldmateriaal en video daar belangrijke spelers in zijn. Die geven een gezicht aan een bedrijf en zorgen ervoor dat wij de mensen achter organisaties een beetje leren kennen. Nog voordat we ze ontmoet hebben.

Onze video’s en vlogs vind je hier.

Wat zet je op een Over Ons pagina?

Het gaat daarom op een Over Ons pagina om een aantal zaken:

  1. De bezoeker leert je bedrijf en de mensen in het bedrijf alvast kennen.
  2. Het zien van de informatie op deze pagina kan een twijfelaar over de drempel heen trekken, zodat ze voor jouw bedrijf kiezen en niet voor die van een ander.
  3. Je kunt ook op andere manieren je potentiële klanten overtuigen voor jouw organisatie te kiezen. Dat kan bijvoorbeeld aan de hand van je certificaten, aanbevelingen, wapenfeiten en, vooral ook, door het laten zien van je oplossingen en expertise die je kunt bieden.
  4. Draai ook je “negatieve” aspecten op deze pagina om tot positieve. Vermeld bijvoorbeeld, dat jouw bedrijf weliswaar buiten de stad ligt, maar daardoor juist voldoende parkeerplek heeft. Of dat de ligging van het kantoor in de drukke binnenstad zorgt voor een goede bereikbaarheid met het OV.
  5. En laat vooral ook zien wie er in de organisatie actief zijn, zodat mensen weten met wie ze te maken krijgen. Want als jouw bedrijf bijvoorbeeld multicultureel is, heb je het voordeel dat je diverse culturen kunt aanspreken en meer mensen zich er thuis zullen voelen. Of verkoop je bijvoorbeeld vooral spullen voor vrouwen en heb je vooral dames in dienst? Dan zou dat kunnen betekenen, dat kopers zich veilig voelen bij jouw bedrijf als het om intieme aankopen gaat.

Meest bekeken pagina’s op een website

Onderschat het belang van een Over Ons pagina niet. Het zijn vaak de meest bekeken pagina’s op een website. Want mensen zijn nieuwsgierig. Houden van een goed verhaal. Willen weten wie die mensen zijn die hen eventueel kunnen helpen.

Tips voor het maken van een goede Over Ons pagina

Probeer de volgende punten op deze pagina aan te stippen:

  1. Vertel wat je doet, wie wat doet en welke oplossingen jullie aanbieden. Focus je daarbij vooral op die ander die naar de website is gekomen om informatie te krijgen over jouw bedrijf en organisatie. Er is een reden, waarom die persoon op die link heeft geklikt en naar je website is gekomen. En die reden is vaak een probleem, dat opgelost moet worden.
  2. Spreek de ander op persoonlijke manier aan, alsof je hem of haar in den lijve ontmoet.
  3. Stel jezelf en je team voor.
  4. Biedt relevante informatie aan.
  5. Wat maakt het werk zo interessant voor jou en je bedrijf om dit te doen?
  6. Aan welke projecten heb je met veel plezier gewerkt de laatste tijd?
  7. Wat levert het de klant op?
  8. Waarvoor lopen jij en je mensen warm, wat maakt het werk zo leuk?
  9. Wat doe je anders dan anderen?
  10. Is er een speciale hobby die meerwaarde biedt aan hetgeen je professioneel doet?
  11. Met welke klanten werk je het liefst?
  12. Waar kunnen mensen je ‘s nachts voor wakker maken?
  13. Wat is naast het werk belangrijk voor jou en voor je medewerkers?
  14. Wat is je grootste ergernis?
  15. En dan bijna het allerbelangrijkste op deze pagina: de call-to-action. Zorg ervoor, dat na het voorstellen, de uitleg, de aanbevelingen en de promotie je de lezer tot actie aanzet. Nodig ze uit, vraag of ze contact opnemen of stuur ze door naar de webshop.
Over Ons Pagina

Kijk ook eens voor de lol op onze eigen introductiepagina. Daar vind je al het bovenstaande op terug.

Meer informatie over de Over Ons pagina’s vind je op:

Dit onderwerp komt ook aan bod in onze workshop Werken aan je Website.

Deel dit Bericht

Over Maureen Bol

Maureen Bol van tekstbureau Formule M is de tekstschrijver van Social Media Duo. Haar specialiteit zit in storytelling, SEO en social media. Van huis uit is zij freelance journalist, communicatieadviseur (overheid) en webredacteur. Na haar studie Letteren aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen (heden Radboud Universiteit) is zij veelal gedetacheerd geweest bij diverse overheden.

Laat een Reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.